Subscribe:

Labels

2015. május 3., vasárnap

Meleg párok - Körkérdés



Nektek is feltűnt már, hogy a legtöbb filmben és sorozatban a meleg pár valamelyik tagja nem éri meg a film/sorozat végét?



Elég sok film juthat eszünkbe már első blikkre is: ott van rögtön a Túl a barátságon, a Milk, Az érinthetetlen, és a személyes kedvencem, a House of boys. Most, hogy jobban belegondolok, csak a nagyon nyálas és semmitmondó LGBT alkotásoknál élik túl mindketten a kalandot (például a Touch of pink és társai), azokban viszont, ahol komolyabb dolgokról, netán egy lehetséges kapcsolatról is szó esik... nos, ott sajnos csak ritkán győzhetnek.

Én itt most elsősorban a sorozatokról szeretnék szót ejteni, de természetesen nem ismerem az összes párost, így akadhatnak olyan kivételek, akik erősítik a szabályt. Épp ezért szeretném, ha Ti is leírnátok a véleményeteket ebben a témában. :)

Beszéljünk először arról a néhány - általam ismert - szériáról, ahol a homoszexuális pár kapott egy szép befejezést úgy, hogy együtt maradtak.

Az első a listámon a Testvérek (Brothers and Sisters), amit a mai napig imádok. Kevin és Scotty elég sok viszontagságon ment keresztül, de végül minden jó, ha a vége jó: esküvő, és egy baba.



A következő sorozatot és párost szerintem senkinek sem kell bemutatni: Spartacus, Nasir és Agron.

(hogy a francba lehet ilyen szépségeset csinálni?)

Ha nem is volt éppen felhőtlen a befejezés, hiszen Spartacus meghalt, de azért ott volt nekünk a tudat, hogy egymás kezét fogva sétáltak el a naplementébe.

A Glee-ben elég sokféle szereplő megfordult, így kétség sem férhetett hozzá, hogy a legelejétől jelen lévő Kurt kap majd maga mellé egy párt. És meg is érkezett Blaine.


Erről a párosról is olvashattatok már a blogon, és ez az egyetlen boldog befejezés, amivel nem értek teljesen egyet. Mert az írók szétszedték őket az ötödik évad körül (nem tudom pontosan, lemondtam róluk, mikor Blaine megkérte Kurt kezét, de utána szakítottak), viszont kiderült, hogy a hatodik lesz az utolsó szezon, így nekünk, rajongóknak meg akarták adni a tökéletes és habos-babos végkifejletet. Nevezetesen az esküvőt. Szerintem ezt egy kicsit elhamarkodták, mert addig oké, hogy szerették egymást, de alig végezték el a középiskolát. Azért szeretem őket. :)

Tudom, hogy A Grace klinikában is van egy leszbikus pár, vagy volt, de róluk semmit nem tudok.

És akkor jöjjenek a szomorú esetek.


A legelső kultikus sorozat, amely eszembe jut, természetesen A fiúk a klubból. Ez a sorozat bemutatta, hogy még a melegek sem keresnek mindig komoly kapcsolatot, tehát ne is várjuk el, hogy kedvenceink örökké együtt maradjanak. De az életben elég sok ilyen kapcsolatot látni, én pedig igenis azért nézek ilyesmit, hogy visszatérjen a boldogságba vetett hitem. A QaF-ban persze négy jól működő meleg kapcsolatra jut egy, ami felbomlott, de nekünk így is eléggé fájt: hiába látjuk, hogy Mike és Ben, Ted és Blake, Emmett és akárki, valamint Linds és Mel jól kijön egymással, én a magam részéről csak nehezen tudtam elviselni, hogy Justin elment, Brian pedig egyedül maradt.

(nem hiszitek el, de mozgóképet, amin csókolóznak, nem találtam.)


Nem tudom, ki mennyire híve a külföldi sorozatoknak, amiket csak a youtube-on lehet esetleg elérni gyenge angol felirattal, de hát amikor azonos nemű párokat keresek, nekem nem is az a lényeg. :) Már nagyon régen találtam rá pár sorozatra, amit elég sokáig nyomon követtem a benne szereplő srácok miatt. Az egyik ilyen az Alles was zahlt (igen, elég sok a német sorozat), melyben Roman és Deniz kapcsolatát követtem figyelemmel.


Meg kellett őket zabálni. Az alaphelyzet tipikus: az egyik srác (Roman) rámozdul a másikra, aki amúgy nem is meleg, sőt, falja a nőket. Addig-addig nyomul, míg történik egy kis baleset (csók. vagy csókok), és aztán Deniz is kénytelen belátni, hogy szerelmes lett. Ők voltak az első párosom, és egy FTT videóban láttam meg őket, ahol Blay és Qhuinn megformálói voltak. Persze egyáltalán nem is hasonlítanak. A sorozat sajnos már nem elérhető, a neten. Az ő kapcsolatuk végkimenetele a lehető legrosszabb lett: Roman belehalt egy betegségbe. Egyébként a végén együtt sem voltak, de mivel Roman haldoklott, Deniz mindenképpen szeretett volna minél több időt vele tölteni. Az utolsó közös részük összetörte a szívem. Egyébként sok szép pillanatot köszönhetek nekik.

A másik, szintén német sorozat a Verbotene liebe, a két srác pedig Oliver és Christian.


Uram Isten, de hiányoztok. A felállás szinte ugyanaz. Jön az új srác (Oliver), szemet vet a nagy nőcsábász bokszolóra (Christian), és mire észrevennék, már együtt hemperegnek az ágyban. Lányok, azok a csodás mellkasok! Ajánlom mindenkinek megtekintésre. :) Ők egész sokáig eljutottak: összeházasodtak, és talán egy kislányt is örökbe fogadtak. Elvileg a sorozat még megy, de Olivert rendre más pasikkal látom. De Christian volt a hülye, miért csalta meg a másikat annyiszor? Gyökér. Szóval kezdetben jól ment nekik, és igazán édes jeleneteik voltak. Amellett persze, hogy gondok is adódtak (Oliver úgy járt, mint Justin Taylor - elég csúnyán összeverték).

Volna itt egy zenés-táncos izéke, ami szerintem hasonlít a Violettához, csak ezek a srácok tanulnak is néha. A címe Fisica o Quimica, a srácok pedig Fer és David.


Ők persze még nagyon fiatalok voltak, nem is vártam volna el, hogy együtt maradjanak, de miért kellett ehhez Fert megölni? Mert így drámaibb? A szakítás túl egyszerű? Elmehettek a...


A soron következő drágaság már egy angolul beszélő darab, az As the world turns (ezt még ismerhetitek is), a két srác pedig Luke és Noah.


A szerencsétlen áldozat itt Noah, akit leigáz az új kolléga, Luke. Elég sok részt kibírtak ők is, de aztán jobbnak látták, ha külön folytatják. Szóval egyszerűen szétmentek.

A Days of our lives-ban Will és Sonny kapcsolata érdekelt. Sajnos ők is szakíthattak, mert Sonny már egy másik férfival házasodott össze. De az is lehet, hogy az egy másik sorozat. :)




Jóóó. És most térjünk rá pár olyan sorozatra, amit Ti is ismerhettek, és amiket személy szerint nem követek nagy figyelemmel, csupán néha elkapom a srácok ténykedéseit. Nem rosszra gondolni. :)

Akiket egy kicsit jobban ismerek, az Ian és Mickey a Szégyentelenek című szériából. Nagyon durva jeleneteket kaptak. Itt Ian volt az, aki legyeskedett a másik srác körül, míg Mickey beadta a derekát. Már együtt is élnek, Mickey-nek közben ott a gyereke egy nőtől, ez őket viszont nem zavarta. Ian betegsége viszont annál inkább. Nem igazán tudom, mi a fene történt velük, de valami nem frankó dolog, az biztos.


Merthogy Mickey sír, Ian pedig feltehetően kórházba vonul, de nyugodtan javítsatok ki, ha tévedek. Majd a vizsgáim után ledarálom az évadot. De szurkolok nekik, túl kell élniük!
UPDATE: Miután ledaráltam az ötödik évadot, megtudtam, hogy Ian kórházba került, kijött, aztán letartóztatták, aztán elhúzott az anyjával, most pedig megint itt van, és szakított a pasijával. Tehát ők ketten is beálltak a sorba, bár még jön majd ugye a hatodik évad. Csak Mickey szavaival tudnék élni: a picsába!

Nagyon felkapott lett mostanában a Hogyan ússzunk meg egy gyilkosságot?, amit nekem már csak azért is néznem kellett volna, mivel ügyészek szerepelnek benne. De bevallom, nagyon idegesít a főszereplő fekete nő. Viszont itt van nekünk Connor és Oliver (megint egy?), akik valahogy összejöttek, és majd lesz velük valami.



Beszélnünk kell továbbá arról az elkaszált kétévados sorozatról, ami a leginkább hasonlított A fiúk a klubólra, csak nem volt olyan jó. :) Ez pedig a Looking. Itt is volt sok meleg pasi meg sok egyéjszakás kaland, de azért a második évad elején már egy bizonyos párosra figyeltünk.


Patrick és Kevin, ahol ugye Patrick a főszereplő, a másik pasi meg igyekezett őt elcsábítani, láthatóan sikerült is neki. Kevin egyébként elég szemét volt, mert nem mondta el, hogy pasija van. Kicsit szünetelt az a valami, ami köztük volt, de aztán össze is költöztek, szerelmi vallomás, miegymás, és erre vége a sorozatnak. Eh. De szerintem Kevin megint elcseszte volna.

A Teen wolf is rendelkezik (vagy rendelkezett) már egy ilyen párossal, de ők számomra teljesen érdektelenek.

Az utolsó sorozat pedig az, amelyik miatt megírtam ezt a cikket. A The Originals. Ez valamelyik vámpíros sorozat előzménye, ami ugyanannyira nem érdekelt, mint a rendes sorozat. Amíg meg nem láttam benne két pasit.


Josh és Aiden. Az egyikük vámpír, a másik farkas. Tipikusan rossz klisé, de megbocsátom, mert róluk van szó. Komolyan, imádni valóak együtt. Illetve, voltak.
Igen. Eljutottak odáig, hogy kölcsönösen szerelmet vallottak, erre jön valami boszorkány, és Aiden halott. (Legalábbis úgy tűnik. Ha valahogy feltámad, vagy mégsem halt meg, akkor ezt visszavonom.) Annyira fel voltam háborodva, hogy az elmondhatatlan. Miért?? Miért kell ezt tenni szinte az összes homoszexuális kapcsolattal? Miért nem küzdhetnek egymás oldalán, vállt vállnak vetve? Komolyan annyit esne a nézettség, ha boldogan élnének, míg meg nem halnak? Vagy miért kell ezt mindig így csinálni? Hirtelen beugrott a Trónok harca is, ami szintén ilyen helyzet, bár ott titkolni kellett a kapcsolatot: Renly és Loras. És az egyikük meghalt.

Tényleg egyre kevésbé bírom már ezt elviselni. Csak azért tesznek bele az írók egy-egy meleg párt a sorozataikba, hogy miután megkedveltük őket, az egyik srácot eltegyék láb alól? Kíváncsi lennék, a hetero pároknál ez miért nem bevett szokás.

Tudomásom van pár sorozatról, ahol felbukkannak meleg párok, de őket még ennyire sem ismerem, ezért nem járatom le magam. :)

Ha valakinek van valamilyen magyarázata, várom.

2 megjegyzés :

Mese írta...

Szia!

Sajnos magyarázatom nincsen a dologra, legalábbis nem tudok. Pont egy meleg barátommal beszélgettem erről, letöltöttem egy csomó ilyen témájú filmet, és kb. kettő volt, amin nem sírtam ki a szemem. Meg is interjúvoltam a barátomat, hogy miért van ez, persze legyenek drámai filmek, de nem akarom elhinni, hogy a meleg kapcsolatokban törvényszerű az életben, hogy valaki meghaljon, megerőszakolják, agyon verjék stb. Mintha a saját szubkultúrájuk is azt sugallná magányosan fogtok meghalni, borzalmas körülmények között. Ő sem értette a miérteket, mert a kapcsolata a párjával, pont olyan, mint az enyém az én párommal, szeretik egymást, szexelnek, néha vitatkoznak, ilyenek. Ahogy végig olvastam, a posztodat, elgondolkoztam, tényleg majdnem minden sorozatban, ahol meleg pár van nem lesz boldog vég. Ez amolyan adunk is meg nem is szerintem, minden sorozatba filmbe, kell hogy legyen a fehéren kívül más rasszból is szereplő, és úgy tűnik egy tragikus, vagy ha nem tragikus, de akkor sem happy end-el végződő meleg párkapcsolat.

Valerin írta...

Szia! Először is, köszönöm, hogy hozzászóltál a témához, mert tényleg kíváncsi vagyok a véleményetekre. Nagyon irigyellek, amiért van egy meleg barátod, te jó ég! :) Teljesen egyetértek, ugyanolyan az ő kapcsolatuk, mint a mienk. A fekete szereplőkkel miért nem bánnak el így? Nem értem, de valószínűleg úgy gondolják, elégedjünk meg ennyivel. :( A kecske is jóllakik, meg a káposzta is megmarad.

Megjegyzés küldése